Permanente Make-up

BEAUTY PRAKTIJK COCO KUIT

Wenkbrauwen zijn het belangrijkste onderdeel van het gezicht, ze geven het gezicht expressie en uitstraling. Voor een natuurlijk effect worden de eigen wenkbrauwhaartjes niet weggehaald. Dunne en onregelmatige wenkbrauwen worden gecorrigeerd, ook kan er meer symmetrie verkregen worden. Eventuele littekens in de wenkbrauwen kunnen eventueel met permanente make-up worden gecamoufleerd.

“New eyebrows, new me”.

Twijfelt u of de pmu wat voor u is en u heeft lichtje haartjes van u zelf? Maak eerst een afspraak voor het epileren en verven voor sommige mensen is dit al een gewenst effect.

Veel gestelde vragen Permanente Make-up

Permanente Make-up is een pigment aanbrengen vlak onder het huidoppervlak. Door middel van een steriele ultradunne naald wordt er een huidvriendelijke vloeistof (pigment) in de huid gebracht. Wij van Beauty praktijk Coco Kuit maken alleen gebruik van goedgekeurde pigmenten en naalden.

Inmiddels hebben wij veel ervaring op dit gebied. Geregeld laten wij ons bijscholen en wij werken met de aller nieuwste apparatuur. Beauty praktijk Coco Kuit voldoet aan de strenge hygiëneregels van het Ministerie van Volksgezondheid en is daarom in het bezit van een verplichte vergunning. www.veiligpmu.nl

Minimaal 24 uur van te voren geen alcohol nuttigen. Alcohol maakt het bloed dunner, waardoor het pigment minder goed zal hechten.

Mocht u ergens anders geweest zijn en u wilt bij ons de wenkbrauwen hebben opgefrist kijken wij eerst of we over het behandelde gebied kunnen. Stuur duidelijke foto’s (het liefst in daglicht) van de linker, rechter en recht voor uit van de wenkbrauwen zodat wij het kunnen beoordelen. Er word altijd een nieuwprijs gerekend!

Helaas niet. Er zijn namelijk bepaalde ziekten of aandoeningen waarbij het een minder goed idee is. Dit geldt voor hemofilie, diabetes, chronische huidziekten zoals eczeem, pathologische wondgenezing, contactallergie, immuunziekten en hart- en vaatziekten. Ook bij het gebruik van bepaalde medicijnen, zoals antistollingsmiddelen of bloedverdunners, kan er geen behandeling plaatsvinden. Twijfel je, neem dan vooraf contact op met de huisarts.
Op de volgende plaatsen brengen wij geen PMU aan:
• op plekken waar u het afgelopen jaar plastische chirurgie of bestraling hebt ondergaan
• op een litteken dat minder dan een jaar oud is
• op een plek waar minder dan drie maanden geleden een tatoeage is weg gelaserd of waar de laserwond nog niet genezen is
• op geïrriteerde huid zoals bultjes, donkere moedervlekken, wijnvlekken of zwellingen.

Afhankelijk van de behandeling en de huid kan er een eventuele zwelling optreden maar deze verdwijnt meestal binnen 24 uur. U kunt u dagelijkse activiteiten gewoon hervatten na de behandeling.

De aangebrachte kleur vervaagt door natuurlijke opname en vernieuwing van de huid. Ook hoe u met de pmu omgaat, gaat u veel in de zon of onder de zonnebank zal de pmu sneller vervagen. Indien u uw pmu wilt onderhouden kunt u na 1 à 3 jaar de kleur laten opfrissen. Hierdoor blijft de kleur van uw pmu mooi.

Op het oog lijkt permanente make-up het zelfde als tatoeëren. Het grote verschil zit hem in het gebruik van de naalden, het pigment en de diepte van het ingebrachte pigment. Permanent make-up gaat tot de eerste huidlaag en bij tatoeëren gaat men in de derde huidlaag. Doordat bij tatoeage de naald dus dieper gaat wordt de pigment ingekapseld door vetcellen en daardoor zal deze dus veel langzamer vervagen. Het grote voordeel bij permanente make-up is juist dat het vervaagd zodat het na verloop van tijd nog aangepast kan worden.

Neem geen permanente make-up als u zwanger bent of borstvoeding geeft. Niet alle risico’s rond het pigmenteren voor zwangere vrouwen zijn bekend. Mocht u bovendien als gevolg van de pigmentatie een infectie oplopen, dan mag u bepaalde medicijnen ter bestrijding van de infectie niet gebruiken, vanwege het risico voor uw (ongeboren) kind.

Permanente make-up zorgt ervoor dat de wenkbrauwen nog steeds zichtbaar zijn wanneer uw eigen wenkbrauwharen uit gaan vallen na de chemotherapie. U kunt permanente make-up het beste laten aanbrengen voordat u aan de chemotherapie begint. Voor ons is het prettig dat wij u nog kunnen zien wanneer alle wenkbrauwhaartjes nog aanwezig zijn zodat we de behandeling hierop kunnen aanpassen. Wij vragen wel om goedkeuring van uw behandelend arts (oncoloog) mede doordat hij of zij dan ook direct op de hoogte van de behandeling is die u wilt ondergaan.

Nee, want in de eerste vijf dagen na de behandeling mogen de wenkbrauwen niet in aanraking komen met zon, zee en chloorwater.

Een permanente make up behandeling is geschikt voor iedereen met een leeftijd vanaf 16 jaar. Hierbij is geen toestemming vereist van je ouders.

Alleen tijdens het plaatsen van de eyeliner mag u geen contactlenzen dragen tijdens de behandeling. Indien U contactlenzen draagt, breng Uw bril mee de dag van de behandeling. Contactlenzen kunt u weer dragen wanneer er geen korstjes meer zijn.

Daarover zijn de meningen verdeeld! De één vergelijkt het zetten van de pmu met het gevoel tijdens het epileren , de ander vindt het iets pijnlijker. Wilt u een verdoving tijdens de behandeling dan kunt u *EMLA crème verkrijgen bij de apotheek op vertoon van een recept van uw huisarts. Een tube van 5 ml is voldoende voor 2 behandelingen. De EMLA crèmemag u één uur a ander half uur voor de behandeling aanbrengen.

Bij elke behandeling wordt er nieuwe steriele naald gebruikt. De naald word vlak voor de pigmentatie uit de steriele verpakking gehaald. Ook bij de tweede behandeling word er wederom een nieuwe naald gebruikt. Wij zij GGD gecertificeerd en werken uitsluitend volgens de richtlijnen van de GGD.

Zoals elke cosmetische ingreep is de procedure van permanente make-up een proces waarbij enig geduld betracht zal moeten worden. Maar ook dat wordt beloond en na een week is er al een prachtig resultaat zichtbaar. Meteen na de behandeling kan het pigmenteerde gebied er wat donker, dik en wat onnatuurlijk uit zien. Schrik hier niet van, na 1 week word dit minder. De komende weken zal de kleur iets verzachten en een natuurlijk uiterlijk krijgen.
Vanaf de 3e dag zullen er pigmentkorstjes ontstaan. Deze mag u er niet afkrabben, doet u dit toch dan kunnen er ontstekingen ontstaan of het kleurpigment kan met de korst verdwijnen. De pigmentkorstjes zullen vanzelf loslaten als de huid eronder begint te genezen.
Na de behandeling krijgt u de nazorg instructies mee, waarop staat vermeld hoe u de behandelde huid moet verzorgen de dagen na uw behandeling. U dient de behandelde huid 1 dag droog te laten, dus geen water, niet zwemmen, sauna enzovoort. TIP: Was uw haar voor uw permanente make-up behandeling! U mag en kan de wenkbrauwen insmeren met Bepanthen (verkrijgbaar in de praktijk).

Foto's wenkbrauwen (hairstroke techniek)

Foto's wenkbrauwen (powder brows)